Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

20. lipca 2021

Czym są płatności cykliczne lub automatyczne (recurring payment)?

autor: TrustPay
Obserwuj nas:

Płatności cykliczne i abonamenty pozwalają utrzymać kontakt między klientami a sprzedawcą, są więc jednym ze sposobów na utrzymanie długofalowych relacji. Firmom oferującym to rozwiązanie pozwalają z kolei poświęcić czas na promowanie swoich produktów i usług, a nie kontrolę płatności.

Dzięki bramce płatniczej możesz ułatwić sobie kwestie płatności, ponieważ środki będą się pobierać same – ani Ty, ani Twój klient nie musicie nawet palcem kiwnąć.

Płatności cykliczne to w zasadzie zlecenia stałe, z tą różnicą, że chodzi o płatności kartąTo idealne rozwiązanie, dzięki któremu klient nie musi pamiętać o płatności za kolejny produkt czy miesiąc subskrypcji usługi. Płatności cykliczne umożliwiają automatyczne pobieranie środków z rachunku klienta z określoną częstotliwością. Ustawienie płatności cyklicznych pozwala automatycznie sprzedawać produkty lub usługi i optymalizuje doświadczenia związane z płatnościami.

Płatności cykliczne opierają się na modelu handlowym, w którym klienta i sprzedawcę łączy trwała relacja, a nie jednorazowy zakup. Klient jednorazowo podaje swoje dane i pozwala sprzedawcy pobierać z jego rachunku określoną kwotę z określoną częstotliwością.

Dzięki płatnościom cyklicznym, po autoryzacji pierwszej płatności przez klienta, możliwe jest pobieranie środków z karty klienta z określoną częstotliwością lub na żądanie.

W jakiej działalności przydają się płatności cykliczne?

Płatności cykliczne sprawdzą się w każdym sklepie internetowym lub działalności, w której płatności są powtarzalne. Może to być na przykład subskrypcja lub abonament albo usługi opłacane co miesiąc przez dowolny okres, w zależności modelu biznesowego.

Proces musi zostać zainicjowany przez dokonanie pierwszej sprzedaży lub autoryzację karty i może wyglądać tak:

  • klient wybiera opcję cyklicznych płatności na Twojej stronie
  • następnie musi zaakceptować regulamin i zaczekać na autoryzację
  • na koniec wprowadza dane swojej karty i potwierdza płatność

Od tej chwili opłata będzie automatycznie pobierana z jego konta przez cały uzgodniony okres lub do czasu anulowania subskrypcji.

TrustPay - opakované platby

Jakie są zalety płatności cyklicznych?

  • Jako sprzedawca możesz mieć pewność, że otrzymasz płatność w terminie, co pozwoli Ci łatwiej przewidywać przepływy finansowe – na przykład, jeśli klient zamówi subskrypcję na cały miesiąc lub cały rok, możesz się spodziewać, że faktycznie otrzymasz całą kwotę.
  • W ogóle nie musisz się martwić płatnościami, bo pieniądze dotrą na czas w określonym dniu.
  • Istnieje też opcja ustawienia bezpłatnego okresu próbnego, tzw. „free trial”, dzięki której Twoi klienci mogą zadecydować, czy chcą korzystać z Twojego produktu lub usługi.
  • Jest to wygodne i nie wymaga czasu.
  • Łatwiej zbudować stabilne i trwałe relacje z klientami, które mają większą wartość.
  • Twoi klienci mogą subskrybować kilka usług jednocześnie, co zwiększa konwersję i poprawia wydajność Twojej firmy.
  • Płatności można dokonać za jednym kliknięciem.

Płatności cykliczne podlegają ścisłym wymogom schematów kartowych VISA i Mastercard, a sprzedawca każdorazowo musi uzyskać zgodę klienta i poinformować go o wszystkich parametrach płatności cyklicznej. Pozwala to zapobiec ewentualnym nadużyciom ze strony sprzedawców.

Bramka płatnicza TrustPay przetwarza dane wrażliwe z karty klienta zgodnie ze standardem bezpieczeństwa PCI DSS. Oznacza to między innymi, że sprzedawca nie otrzymuje pełnego numeru karty płatniczej klienta, a to chroni klienta przed ryzykiem nadużycia.

Chcesz dowiedzieć się więcej o płatnościach cyklicznych i automatycznych? Skontaktuj się z TrustPay na podpora@trustpay.eu.

To też może Cię zainteresować

Optymalizacja bramki płatniczej lub jak ograniczyć odsetek porzucanych koszyków
Zjawisko porzucania koszyka wciąż stanowi duże wyzwanie dla sprzedawców. I choć próbują je zwalczać, wciąż niepokojąco wysoki jest jego przeciętny wskaźnik, dochodzący do 80%. Dlatego tak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków i zapewnienie komfortowych doświadczeń zakupowych, co przełoży się na liczbę konwersji oraz ograniczenie liczby klientów, którzy w ostatniej chwili opuszczają stronę.
Economy
author: TrustPay
Bezpieczne zakupy przez internet
Nie tylko technologie, lecz również trwająca na świecie pandemia zmieniły nasze zwyczaje zakupowe. Coraz częściej wybieramy zakupy w sieci zamiast wizyty w sklepie stacjonarnym.
Economy
author: TrustPay
Jak dostosować sklep internetowy do zagranicznych klientów?
Wartość europejskiego rynku e-commerce pod koniec 2020 r. szacowano na ponad 700 miliardów euro, przy czym prawie jedna czwarta wartości transakcji e-commerce generują zakupy u zagranicznych sprzedawców.
Economy
author: TrustPay