Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

28. maja 2021

Jak dostosować sklep internetowy do zagranicznych klientów?

autor: TrustPay
Obserwuj nas:

Wartość europejskiego rynku e-commerce pod koniec 2020 r. szacowano na ponad 700 miliardów euro, przy czym prawie jedna czwarta wartości transakcji e-commerce generują zakupy u zagranicznych sprzedawców.

Pandemia spowodowała ogromne wzrosty w branży na całym świecie, a jednocześnie coraz więcej osób dokonuje zakupów u zagranicznych sprzedawców. Niedawny raport International Post Corporation wskazuje, że 32% kupujących z 40 krajów w 2020 r. częściej dokonywało zakupów u sprzedawców spoza ich kraju zamieszkania, a 51% spodziewa się, że w przyszłości będą to robić znacznie częściej.

Świat e-commerce coraz częściej nie ma granic, a perspektywa wyjścia ze swoimi produktami i usługami poza rynek lokalny jest coraz większą zachętą dla sprzedawców. Jednak każda szansa przynosi także wyzwania. Sprzedawcy naturalnie muszą zorganizować całą logistykę obsługi zamówień dla klientów zagranicznych, ale sprawnie działający sklep zagraniczny to coś więcej niż tylko dobry marketing i sieć dostaw. Jak najlepiej dostosować sklep internetowy do klientów z zagranicy?

Jak najlepiej dostosować sklep internetowy do klientów z zagranicy?

Przy założeniu, że sprzedawcy uda się przyciągnąć na stronę potencjalnych klientów z zagranicy, istnieje kilka czynników, które należy uwzględnić, aby mieć pewność, że klienci dokończą swoje zakupy, a w idealnym wypadku wrócą ponownie.

Rady dla sprzedawców z branży e-commerce

Poniżej zamieszczamy trzy rady dla sprzedawców, którzy chcieliby zacząć działać międzynarodowo lub planują wejście na nowe rynki:

  1. Wspieraj odpowiednie języki i waluty

Dla kupujących nie ma nic bardziej frustrującego niż sytuacja, gdy muszą sprawdzać, co dokładnie kupują i ile ich to będzie kosztować. Przejrzystość i jasny przekaz są kluczem do budowania zaufania, dlatego należy zadbać o to, aby kupujący wiedzieli, jak odbywa się płatność, aby znali cenę i mogli zapłacić w lokalnej walucie.

Jako sprzedawca na pewno powinieneś pomyśleć o udostępnieniu swojej strony w języku swoich klientów – nie może być tak, żeby klienci byli zmuszeni sami tłumaczyć sobie treści ze strony internetowej. Twoja strona powinna być dostępna w języku zrozumiałym dla klientów na wszystkich etapach, od zamówienia po płatność. Warto zapewnić odpowiednie wersje językowe oraz intuicyjny wybór właściwej wersji językowej na podstawie adresu IP klienta lub innych znaków identyfikujących. Alternatywą jest umożliwienie klientom wyboru wersji językowej przed wejściem do sklepu internetowego.

Odpowiednia lokalizacja strony może mieć ogromny wpływ na konwersję, tj. średnią liczbę dokończonych i opłaconych zamówień. To znaczy, że na pewno opłaca się zainwestować w rozwiązania, które pozwalają wyjść poza rynek lokalny. W tym celu dowiedz się u swojego dostawcy bramki płatniczej, czy potrafi zapewnić stronę płatności w innych językach niż lokalny.

  1. Dobór odpowiednich metod płatności

Większość klientów ma określone preferencje co do metody płatności – może to być płatność kartą, przelew bankowy lub portfel elektroniczny.

Wybór preferowanej metody płatności może znacząco zwiększyć liczbę konwersji i sprawić, że klienci będą chętnie wracali do Twojego sklepu, wiedząc, że mogą dokonać płatności metodą, którą już znają, bez konieczności wychodzenia ze swojej strefy komfortu. Dzięki temu nie ryzykujesz ograniczonego zaufania klienta i braku chęci dokonania płatności.

Nie zawsze jednak można zapewnić wszystkie metody płatności, zwłaszcza, że wiele krajów ma własne systemy płatnicze. Warto jednak rozważyć wprowadzenie co najmniej trzech najpopularniejszych metod płatności na każdym rynku, na którym chcesz oferować swoje produkty lub usługi – możliwe, że niektóre metody płatności popularne w krajach Europy będą się pokrywały.

TrustPay - cross-border payments - Ako najlepšie prispôsobiť e-shop zákazníkom zo zahraničia

Dostawca płatności internetowych powinien Ci polecić najpopularniejsze metody w poszczególnych regionach. Na przykład płatności cykliczne są jedną z najpopularniejszych metod płatności w Niemczech. Z kolei przelewy elektroniczne są preferowaną metodą płatności w Holandii, a w Wielkiej Brytanii dominują płatności kartą.

  1. Dostosuj swoją strategię reagowania na potencjalne oszustwa (fraud)

Próby oszustwa różnią się nie tylko w zależności od metody płatności, lecz również w zależności od regionu. Oszuści często próbują szczęścia i celują w międzynarodowe przelewy internetowe, zwłaszcza, gdy działają w większej grupie lub testują kradzione karty z różnych krajów.

Choć z punktu widzenia minimalizacji ryzyka i strat ważne jest dostosowanie strategii zwalczania potencjalnych nieuczciwych zachowań na każdym z obsługiwanych rynków, równie istotne jest upewnienie się, czy niechcący nie zostało odrzucone zamówienie od rzetelnego klienta. Strategia, która nie odzwierciedla trendów dominujących w poszczególnych krajach lub ma zbyt duże obostrzenia, może skutkować dużą liczbą fałszywych alarmów i przekreślonych relacji z klientami.

Właśnie dlatego warto współpracować z dostawcą bramki płatniczej, który w razie potrzeby potrafi podpowiedzieć, co zrobić w razie podejrzenia oszustwa. Oczywiście, każda sytuacja jest inna, ale w razie niepewności warto wstrzymać się z wysyłką towaru lub realizacją usługi do czasu, aż upewnisz się, że otrzymałeś płatność od klienta.

Jeśli działasz w e-commerce, chcesz wyjść poza rynek lokalny i potrzebujesz rady, skontaktuj się z nami na podpora@trustpay.eu.

To też może Cię zainteresować

Bezpieczne zakupy przez internet
Nie tylko technologie, lecz również trwająca na świecie pandemia zmieniły nasze zwyczaje zakupowe. Coraz częściej wybieramy zakupy w sieci zamiast wizyty w sklepie stacjonarnym.
Economy
author: TrustPay
Optymalizacja bramki płatniczej lub jak ograniczyć odsetek porzucanych koszyków
Zjawisko porzucania koszyka wciąż stanowi duże wyzwanie dla sprzedawców. I choć próbują je zwalczać, wciąż niepokojąco wysoki jest jego przeciętny wskaźnik, dochodzący do 80%. Dlatego tak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków i zapewnienie komfortowych doświadczeń zakupowych, co przełoży się na liczbę konwersji oraz ograniczenie liczby klientów, którzy w ostatniej chwili opuszczają stronę.
Economy
author: TrustPay